Potencjał e-marketingu

Cała sprzedaż realizowana za pośrednictwem sieci oraz innych kanałów e-commerce nie miałaby szans powodzenia, gdyby nie odpowiedni marketing. W przypadku drogi telefonicznej i telewizyjnej narzędzie promocji jest zarazem narzędziem sprzedaży. I jak się okazuje – z internetem jest dokładnie tak samo.

Daje on ogromne możliwości skutecznej reklamy, którą można realizować na wiele sposobów. Najbardziej tradycyjna forma to reklama graficzna na stronach WWW, która niegdyś sprawdzała się znacznie lepiej – wraz z funkcjami przeglądarek, które umożliwiają filtrowanie reklam efektywność tej formy spadła. Ciekawie wygląda reklama kontekstowa realizowana we współpracy z wyszukiwarkami.

Google oferuje rozbudowany program AdWords, który pozwala łączyć naturalne wyniki wyszukiwania z wynikami „sponsorowanymi”. Tu skuteczność jest wyższa, choć filtry antyreklamowe również ograniczają zasięg takich promocji. Należało zatem poszukać jeszcze innej drogi.

Rozwiązanie przyszło do sprzedawców samo, między innymi w postaci Facebooka.

Może Ci się również spodoba